Počet lidí žijících ve městech globálně roste, což s sebou nese potřebu aktivně řešit, jak tato populačně vysoce zahuštěná místa učinit co možná nejpřívětivější k životu. Dlouhou dobu byla velká pozornost kladená na koncept takzvaného Smart City neboli města, jež je kontinuálně optimalizováno prostřednictvím moderních technologií, avšak postupem času se od této myšlenky stále více upouští. Aktuálně je tak namísto všudypřítomných digitálních technologií upřednostňován spíše organický přístup, který se manifestuje v podpoře přírodních elementů jako je četný výskyt vegetace a možností aktivního pohybu jako je chůze nebo cyklistika. Nově svou troškou do mlýna přispěla automobilka Lynk&Co, jež spadá společně například s Volvo Cars pod čínskou automobilku Geely. Ta představila sérii vizualizací, které znázorňují známá evropská města tak, jak by mohla vypadat, kdyby v nich nebyla prioritizována automobilová doprava. Na první pohled se může tato aktivita jevit ze strany automobilky podivně až paradoxně, neboť snahou těchto firem by přece mělo být prodávat co možná nejvíce svých vozidel, nikoli se zasazovat o jejich eliminaci, ale při hlubším zamyšlení to dává smysl. Mateřská automobilka Geely se totiž netají ambicí proniknout na trh autonomních vozidel, u nichž se očekává, že budou hlavní měrou sdílená. Tím pádem je možné vykreslit budoucnost coby svět bez nadměrného množství aut, neboť autonomní vozidla by měla přispět ke snížení počtu vozidel v osobním vlastnictví, a zároveň sebe sama prezentovat jakožto firmu, jež k této budoucnosti přispěje právě tím, že bude vyrábět taková autonomní auta.
Prostranství před radnicí v Madridu dnes... (foto: Lynk&Co)
... a totéž místo uzpůsobené pro lidi spíše než auta v představách firmy Lynk&Co (foto: Lynk&Co)