web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Volkswagen se stále více zajímá o automatizaci řízení

Na rozdíl od jiných významných automobilek, které se otevřeně hlásí k vývoji autonomních vozidel, je německý Volkswagen zdrženlivější a navenek může vyvolávat dojem, že celou situaci sleduje spíše zpovzdálí a vyčkává. Přesto dění posledních měsíců jasně vypovídá o tom, že se o automatizaci řízení zajímá nezanedbatelnou měrou. V současné době je autonomní mobilita společně s elektromobilitou chápána jako téma, které bude určovat směr automobilového průmyslu v nejbližších letech až dekádách. Tuto skutečnost Volkwagen reflektuje nedávným představením nové vozidlové architektury nazvané Trinity. Má se jednat o vlajkovou loď koncernu, která nabídne zbrusu novou elektrickou platformu, společně s novými výrobními procesy, v níž nebude chybět ani podpora autonomního řízení. Jak ale z oznámení vyplynulo, mělo by se jednat o druhou úroveň automatizace, tedy pokročilé asistenční systémy řidiče, s blíže nespecifikovaným potenciálem rozšíření až na čtvrtou úroveň.

Sedric

Prototyp autonomního minibusu Volkswagen Sedric (foto: Volkswagen)

Záměrem Volkswagenu je pracovat na automatizaci řízení pokud možno ve vlastní režii. Pro tento účel disponuje dceřinou společností Car.Software, která aktuálně zaměstnává téměř pět tisíc vývojářů pracujících na softwaru pro vozidla koncernu. V září loňského roku pak firma Car.Software zakoupila od německé firmy Hella oddělení zaměřené na zpracování obrazu z kamer. Finální posvěcení této akvizice se očekává v nejbližší době. A prozatím nejnověji navázal Volkswagen spolupráci s firmou Microsoft, jejíž cloudovou platformu Azure bude využívat pro vývoj autonomního řízení. Vedle toho se v rámci Audi, které je součástí koncernu, utvořil v květnu loňského roku projekt Artemis zaměřený na rychlý vývoj elektromobilů disponujících automatizovanými funkcemi řízení, jenž se posléze na konci roku přetvořil do samostatné společnosti.
Kromě toho ale Volkswagen spolupracuje s přední americkou firmou Argo AI, v tomto případě se ale má jednat o zaměření na vývoj autonomních prostředků pro sdílený provoz v rámci konceptu mobilita jako služba (MaaS, Mobility-as-a-Service). Nákladní divize Volkswagenu, Traton Group, zase pro změnu navázala spolupráci s čínskou firmou TuSimple, s níž v nejbližších dnech začne testovat autonomní jízdu vozů Scania v běžném provozu ve Švédsku. V neposlední řadě Volkswagen prostřednictvím své čínské pobočky testuje provoz autonomního taxi s vozy Audi e-tron ve městě Che-fej. Na závěr stojí za to zmínit i koncept autonomního minibusu nazvaného Sedric, který Volkswagen představil v roce 2017.