V srpnu roku 2019 došlo k rozepři mezi předním americkým výrobcem automobilových LiDARů, firmou Velodyne, a dvěma čínskými společnostmi Hesai a RoboSense kvůli porušení patentových práv. Číňané dle svých zvyků kopírovali produkty americké firmy, které následně prodávali výrazně levněji. Zatímco s firmou Hesai se Velodyne dohodl již letos v červenci na smlouvě o vzájemném licencování existujících i nových patentů, dohodu totožného znění se společností Hesai oznámil Velodyne nyní.
Vůz Porsche Cayenne pro testování LiDARů firmy RoboSense (foto: RoboSense)
Historie společnosti Velodyne spadá do roku 2005, kdy její zakladatel David Hall vynalezl novou podobu LiDARu, jež se záhy stala standardem používaným v automobilovém průmyslu. Postupem času se začaly objevovat další firmy, které LiDAR firmy Velodyne začaly více či méně napodobovat. Z těch největších jde zejména o již zmíněné čínské firmy Hesai a RoboSense, ale také například o americkou společnost Ouster. Vývojem LiDARů se též kupříkladu zabývá firma Waymo, která je předním vývojářem systémů autonomního řízení, a další podobné firmy.