Přestože se autonomní vozidla Chevrolet Bolt firmy Cruise nadále potýkají s celou řadou problémů v rámci autonomní taxislužby, kterou tato firma provozuje v kalifornském San Franciscu v nočních hodinách, snaží se Cruise své robotaxi nadále rozvíjet. Dnes proto tato společnost oznámila, že oblast, kterou její autonomní vozidla nově obsluhují, se rozrostla. Při porovnání obsluhovaných oblastí v průběhu posledního roku nicméně můžeme sledovat zajímavou skutečnost. A to, že oblast se sice celkově skutečně zvětšila, ale oproti předešlé podobě několik míst ubylo. Pravděpodobně jde o reakci na poznatky získané během dosavadního provozu, může jít například o zjištění, že v těchto místech je minimální či žádná poptávka, případně se jedná o výrazně komplikované prostředí, jemuž je lepší se prozatím vyhnout. Opravdové důvody ale oznámeny nebyly, takže můžeme jen spekulovat. Byť se rozšířilo geografické pokrytí dostupnosti robotaxi, provozní doba zůstává zachována, a to od 22. hodiny večerní do 6. hodiny ranní. Rovněž dodejme, že i když Cruise prezentuje své robotaxi jako veřejně přístupnou komerční službu, přístup k ní má stále ještě omezený počet uživatelů, kteří od firmy získali schválení. Naprostá většina zájemců nadále zůstává na čekací listině.
Srovnání tří fází fungování robotaxi firmy Cruise v San Franciscu (foto: Cruise)
Kromě toho v předešlých dnech společnost Cruise zveřejnila, že její autonomní minibus Origin v brzké době zahájí jízdy na veřejných komunikacích v Kalifornii. Krátce předtím se Cruise pochlubil, že do konce roku spustí své robotaxi ve dvou dalších městech, a to Phoenixu v Arizoně a Austinu v Texasu. Tato mediální kanonáda posledních týdnů s velkou pravděpodobností slouží jako komunikace směrem k investorům, aby se od firmy neodvrátili, jako se to na konci října stalo firmě Argo AI. Dle dostupných informací se totiž ukazuje, že vývoj autonomního řízení stojí firmu Cruise denně 5 milionů dolarů (přibližně 125 milionů korun), což je z dlouhodobého hlediska vysoce rizikové.