Vůbec prvním partnerem společnosti Waymo, která vyvíjí systémy autonomního řízení, byla v roce 2016 skupina Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Nejviditelnějším projevem tohoto partnerství jsou bílé autonomní vozy Chrysler Pacifica s logem Waymo, jichž jezdí více než pět set v několika městech Spojených států. Nyní Waymo oznámilo, že spolupráci s FCA nadále prohlubují a společně se zaměří na integraci autonomního řízení nazvaného Waymo Driver i do dalších vozidel z portfolia FCA, do nějž spadají značky Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep a Ram. Bude to právě posledně zmíněný Ram, konkrétně model ProMaster (což je amerikanizovaný Fiat Ducato), který se dočká zástavby autonomního řízení.
Vizualizace vozu Ram ProMaster osazeného senzorikou firmy Waymo (foto: Waymo)
Volba dodávky ProMaster, jež by měla být v autonomní variantě využívána v rámci logistické odnože Waymo Via, je další ukázkou trendu příklonu vývojářů systémů autonomního řízení k nákladní přepravě. Na základě zkušeností, které tito vývojáři nasbírali za poslední roky testování v běžném provozu, se ukazuje, že reálně nejsnazším a nejrychlejším využitím technologie je nasazení v logistice. Ke stejnému závěru dospěla mimo jiné například společnost Aurora Innovation. Vůz Ram ProMaster má být první vlaštovkou, neboť systém Waymo Driver by měl být postupně integrován i do dalších modelů z produkce Fiat Chrysler Automobiles.