Celkem třináct autonomních nákladních vozů Peterbilt firmy Waymo se tento týden přesouvá do texaského Dallasu, odkud budou přepravovat komerční zásilky v rámci Texasu na dálnicích I-45 a I-20 či I-10 mezi Texasem a Novým Mexikem. Flotila vozidel Chrysler Pacifica firmy Waymo již v průběhu března dokončila mapování těchto silnic, na základě čehož byly vytvořeny digitální mapy pro následný provoz nákladních vozů, který byl z původně plánovaného dubna odložen z důvodu koronavirové pandemie na srpen.
Autonomní nákladní vůz Peterbilt firmy Waymo (foto: Waymo)
Volba na Texas padla ze zcela racionálních důvodů, neboť se jedná o stát, kde nákladní přeprava tvoří výrazný podíl na ekonomice státu. Každý šestnáctý texaský občan totiž pracuje v logistickém průmyslu. I z tohoto důvodu Waymo hodlá najmout zde působící řidiče nákladních vozů jakožto bezpečnostní řidiče, kteří budou dohlížet na provoz kamionů v autonomním režimu. Texas si pro své aktivity nedávno vybrala i společnost Aurora, delší dobu tam již působí firmy TuSimple a Kodiak Robotics. Dění kolem vývoje a testování autonomních nákladních vozidel se ale neomezuje pouze na Texas. Ke spatření jsou i v Kalifornii, Oregonu a Idahu, jejich rozvoj podporuje taktéž například Ohio.