Čínská firma WeRide se stala prvním vývojářem systémů autonomního řízení, který může v Číně provozovat testovací jízdy svých vozidel zcela bez přítomnosti bezpečnostního řidiče ve voze. Nadále je však, alespoň v prvních fázích, ve vozidle přítomný operátor, který ale sedí na zadním sedadle, kde má k dispozici brzdu pro zastavení vozidla. Povolení k tomuto typu provozu bylo umožněno díky využití dálkového řízení (teleoperace), jež dovoluje na dálku ovládat vůz z dispečerského střediska. Teleoperátoři dle vyjádření firmy WeRide prošli rozsáhlým simulovaným výcvikem, kde trénovali nezbytné procedury v rozsahu více než tisíce hodin. Aby byla zajištěna bezpečnost dálkového řízení, probíhá provoz na omezeném území o rozloze necelé dva čtvereční kilometry v jihovýchodní části Kantonu kompletně pokrytém signálem 5G sítě. Kromě toho je na většině úseků nejvyšší dovolená rychlost 40 km/h, což rovněž přispívá ke zvýšení bezpečnosti zkušebního provozu.
Autonomní vůz Lincoln MKZ firmy WeRide v ulicích čínského města Kanton (foto: WeRide)
Firma WeRide, do níž z automobilového průmyslu investuje například aliance Renault, Nissan, Mitsubishi, v listopadu loňského roku navíc v Kantonu zahájila provoz taxislužby autonomních vozidel, jež je přístupná nejširší veřejnosti. Taxislužba je dostupná na celkové rozloze 144 čtverečních kilometrů a pokrývá kantonskou čtvrť Chuang-pchu a přilehlou průmyslovou zónu. V rámci jízd v reálném provozu flotila více než sta automobilů, kterou tvoří v největší míře vozy Lincoln MKZ a Nissan Sylphy Zero Emission, najezdila již zhruba 2,5 milionu kilometrů.