Společnost Mercedes-Benz oznámila, že hodlá zvýšit maximální rychlost systému DRIVE PILOT, systému automatizovaného řízení 3. úrovně. Řidiči budou moci s tímto systémem podmíněně automatizované jízdy jezdit po německých dálnicích až 95 km/h. Předtím je samozřejmě nutná certifikace německým Spolkovým úřadem pro motorovou dopravu.
Ilustrační obrázek (Zdroj: autor))
DRIVE PILOT je podle stupnice Společnosti automobilových inženýrů (SAE) technologií řízení 3. úrovně. Podmíněně automatizovaná vozidla mohou sama činit informovaná rozhodnutí, ale vyžadují, aby řidič zůstal ve střehu a na požádání převzal řízení. Technologie DRIVE PILOT za určitých podmínek umožňuje sundat ruce z volantu a oči z vozovky. Systém sleduje vlastní jízdní pruh a upravuje vzdálenost od vozidla před sebou v závislosti na aktuální rychlosti průjezdu. Systém mimo jiné analyzuje trasu, dění na silnici a dopravní značení.
Nová verze systému DRIVE PILOT, kterou oznámila společnost Mercedes-Benz, umožní sledovat vozidlo na německé dálnici rychlostí až 95 km/h. Aktualizace ze strany stávajících zákazníků bude možná buď bezdrátově (jako over-the-air aktualizace), nebo prostřednictvím návštěvy servisu. Certifikace novější verze technologie německým Spolkovým úřadem pro motorovou dopravu se očekává do konce roku 2024, zatímco zahájení prodeje se předpokládá v roce 2025.
Během podmíněně automatizované jízdy může být úkol řízení přenesen na systém. Pro uživatele to znamená, že se budou moci věnovat jiným činnostem, například práci nebo surfování po internetu. Mercedes-Benz usiluje o rychlost jízdy 130 km/h. Tato vize bude postupně realizována do konce desetiletí.
Je však třeba upozornit, že systém DRIVE PILOT není povolen ve všech zemích a je vždy nutné ověřit, jaké předpisy a nařízení platí v cílové destinaci. Kromě toho není tato technologie dostupná na všech silnicích.
Zajímavé je, že Mercedes-Benz vyvinul také speciální tyrkysová světla, která dávají okolí najevo, že je vůz v režimu DRIVE PILOT. Ta mají být integrována do předních a zadních světel a do obou vnějších zpětných zrcátek testovaných vozů Mercedes-Benz. Je třeba poznamenat, že tato technologie zatím nemá v Německu příslušné předpisy, které by umožnily její legální používání. Testy této technologie však probíhají v USA - ve státech Nevada a Kalifornie.