Názory na celou efektivitu a koncept autonomní mobility se různí. Mnohdy se střetávají pohledy odborníků i laické veřejnosti, které se liší jak v pohledech na celou aktuální věc tak i ve vývoji celého tohoto konceptu. Nyní svůj pohled na dané téma představil pan Václav Jírovský (PATRIC) a výzkumník z oblasti autonomního řízení z Centra dopravního výzkumu Michal Sklenář.
Projekt testovacího polygonu německé automobilky BMW Group u města Sokolov v Karlovarském kraji, který bude primárně sloužit k vývoji a zkouškám systémů autonomního řízení, je pro tento web navýsost relevantní aktivitou, což dokazuje fakt, že jsme se dění kolem něj zde již několikrát věnovali v sekci aktualit. Protože cítíme, že si zaslouží daleko více pozornosti, zřídili jsme tento samostatný článek, který budeme průběžně aktualizovat společně s tím, jak se budou objevovat novinky ohledně pokračujících aktivit kolem polygonu.
Současná technologie autonomního řízení založená na široké paletě rozmanitých senzorů a velkém výpočetním výkonu řídicích počítačů je sice novinkou tohoto tisíciletí, myšlenka autonomních vozidel je však výrazně starší. S auty bez řidiče se ve skutečnosti experimentovalo již výrazně dříve, a to v druhé polovině padesátých a v průběhu šedesátých let minulého století.
Jakým způsobem vnímají autonomní vozy dopravní značky?
Co jim dělá potíže a jsou alternativy ke stávajícímu značení?