Týká se automatizace pouze silniční dopravy?
Ne. Automatizaci lze v různé míře nalézt v podstatě ve všech módech dopravy. Své počátky má automatizace v letectví, kde se začala uplatňovat nejdříve, zkraje dvacátého století, a to díky vynálezu gyroskopu. Hlavním důvodem byla snaha usnadnit člověku pilotáž. Například již v roce 1947 tak došlo k prvnímu zcela autonomnímu přeletu Atlantského oceánu letounem Douglas C-54 Skymaster. Dnes nalezneme funkci autopilota již ve všech dopravních letounech a nezřídka i v mnoha menších letadlech, častokrát určených pro rekreační létání. Nepřehlédnutelným případem automatizace v letectví jsou bezpilotní letadla nazývaná drony. Co se týče vesmírných letů, ty jsou od samého začátku silně automatizované, prostor pro manuální ovládání člověkem je v nich velice limitován. O poznání později vůči letectví se začala automatizace uplatňovat v silniční dopravě, zejména kvůli složitosti prostředí a komplexitě interakcí. Kromě toho existují i automatizovaná drážní vozidla, na mnoha letištích po celém světě fungují krátké trasy obsluhované autonomními vlaky. Podobně je v provozu několik desítek linek autonomního metra, plánované pražské metro D by mělo být již plně autonomní a při běžném provozu jsou vlaky v samočinném provozu, pod dohledem strojvůdce, i na lince C. Velmi blízko operativnímu nasazení jsou také autonomními tramvaje. V neposlední řadě proniká automatizace i do světa lodní dopravy, a to jak pro provoz v přístavech, tak i na otevřeném moři.