Společnost Sony ve spolupráci s firmou Envision prozkoumává možnost využití inteligentní dopravní infrastruktury v Římě. Senzory IMX500 firmy Sony monitorují dění ve městě, přičemž výzkum probíhající od června se skládá ze tří částí, jež mají společné jmenovatele: přispět ke snížení znečištění města a zajistit bezpečnější prostředí pro chodce. První část spočívá v implementaci inteligentního parkovacího systému, díky kterému řidiči budou nasměrování na nejbližší parkovací místo prostřednictvím mobilní aplikace. Druhá část by měla optimalizovat kapacitu využití veřejné dopravy pomocí inteligentních přístřešků. Přístřešky by měly nejen sledovat nastupující a vystupující cestující, ale i zaznamenávat přeplněnost jednotlivých autobusů a jejich přesnost dle jízdního řádu. Získaná data jsou poté zpřístupněna pracovníkům spravujícím veřejnou síť autobusů za účelem dalšího plánování dopravy. Třetí část se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti chodců. Jedná se o inteligentní osvětlení, které by mělo upozorňovat řidiče na přecházející chodce. Díky lepší viditelnosti by mělo dojít ke snížení počtu nehod na přechodech. Použité senzory zpracovávají data pomocí neuronových sítí a odesílají je v reálném čase.
Snímací zařízení na jednom z římských semaforů (foto: Sony)
Využívání inteligentní dopravní infrastruktury je cestou, která v mnoha ohledech významně přispívá ke zvýšení celkové efektivity dopravy. V souvislosti s autonomní mobilitou můžeme připomenout například projekt automobilky Ford v Michiganu a na Floridě anebo projekt státu Tennessee či projekt státu Ohio v případě chytrých dálničních koridorů. Společnost Sony tímto výzkumem pak znovu ukazuje, že ji doprava stále více zajímá, a to v celé její šíři, neboť experimentuje také s dálkovým řízením vozidel a dokonce testuje i vlastní prototyp automobilu vybavený pokročilými asistenčními systémy řidiče.