Skupina Volkswagen je nám Čechům dobře známá jako tradiční výrobce vozidel. Nicméně část tohoto koncernu se věnuje vývoji autonomních vozidel, což dokládají i uzavřená partnerství například s firmou TuSimple, nebo ArgoAI. Společnost Volkswagen Group of America, Inc. je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Volkswagen, jednoho z předních světových výrobců automobilů a největšího výrobce automobilů v Evropě. VW zastřešuje americké pobočky celosvětové rodiny význačných a zajímavých značek, mezi něž patří například Audi, Bentley, Lamborghini a Volkswagen a od července 2023 zahajuje v Austinu svůj první program testování autonomních vozidel.
Navazuje tak na provoz v rámci testovací kampaně v Čínském městě Che-fej. Svůj pilotní program zahájí s desíti plně elektrickými vozy ID. Buzz vybavených platformou pro autonomní řízení, kterou Volkswagen vyvinul ve spolupráci s technologickou společností Mobileye jehož úroveň vyspělosti autonomního řízení se nachází na úrovni 4 dle SAE J3016. Během následujících tří let plánuje Volkswagen rozšířit svou testovací flotilu v Austinu a postupně také rozšířit testovací provoz do nejméně čtyř dalších amerických měst. Na základě investic v průběhu tohoto počátečního pilotního projektu předpokládá společnost komerční spuštění autonomního řízení vozidel v Austinu do roku 2026.
Zahájení testovacího programu v USA znamená další posun v globálním výzkumu a vývoji vozidel s autonomním řízením koncernu Volkswagen. Tato „dceřinka“ tradičního výrobce vozidel povede strategii a obchodní rozvoj v USA a pro vlastní podporu zavádění programu autonomně řízených vozidel založila další dceřinou společnost Volkswagen ADMT, LLC1. Ta bude mít týmy v Belmontu v Kalifornii a Austinu v Texasu. Pro testovací flotilu je plánováno využít technologii autonomního řízení a ID. Buzz, které poskytuje německá značka Volkswagen. V Austinu bude Volkswagen využívat svou rostoucí testovací flotilu autonomních vozidel ID. Buzz ke sběru dat prostřednictvím provozu v různých jízdních scénářích. Všechna vozidla budou po celou dobu této počáteční testovací fáze obsazena bezpečnostními řidiči, kteří na ně budou dohlížet s rozvojem samotné technologie však společnost počítá i s provozem bez bezpečnostních řidičů.
Autonomní ID. Buzz v provozu ve městě Austin, Texas (foto: Volkswagen) Elektrický ID. Buzz s autonomním řízením od Mobileye (foto: Volkswagen)