Vzájemná komunikace mezi vozidlem a jeho okolím je dle mnohých odborníků tím hlavním faktorem, který přispěje k rychlejšímu a spolehlivějšímu zavedení autonomního řízení. Styl této komunikace je označován jako V2X, což znamená že vozidlo může komunikovat s jakoukoliv entitou, kterou může být vozidlo ovlivněno nebo ho vozidlo může ovlivnit. V praxi se tak jedná zejména o komunikaci mezi vozidlem a infrastrukturou, mobilní sítí, jinými vozidly, chodci či dalšími elektronickým zařízením. O něco kvalitnější komunikaci mezi vozidlem a jeho okolím se stará celulární síť C-V2X. Právě tento typ komunikace se rozhodly používat ke vzájemné komunikaci automobilka Audi a společnost Navistar, která v USA zajišťuje výrobu různých užitkových vozů včetně školních autobusů. Právě vzájemná komunikace mezi vozy Audi a školními autobusy Navistar by měla zajistit větší bezpečí pro všechny pasažéry autobusů a zejména pak dětí v okolí autobusových zastávek. Díky této komunikaci může být každý den ve větším bezpečí více než 26 milionů dětí, které každý den cestují do různých škol v USA. Jedná se tak o zvýšení bezpečnosti zranitelných účastníků silničního provozu.
Vozy Audi a Navistar tak budou mít mezi sebou zajištěny přímou komunikaci v reálném čase. V praxi to bude vypadat tak, že jakmile vozidlo Audi v dosažitelné vzdálenosti zaregistruje na autobusové zastávce autobus Navistar, dá řidiči vozidla zprávu o této situaci, aby mohl včas regulovat rychlost a připravit se na pohyb dětí v blízkosti vozovky. Upozornění tohoto typu se řidiči ve vozidle zobrazí i v případě, když řidič nemůže o přítomnosti autobusu vědět. V praxi je to například v případě, když je autobus v boční ulici nebo je v zákrytu jiného vozu. Řidič autobus také bude informován o blížícím se vozidle. Zároveň může také dostat signál o zvýšené rychlosti vozidla Audia dle toho také adekvátně reagovat. Tím dostává řidič autobus více prostoru pro vhodnější reakci a může tak dětem v rámci této situace zabránit vystoupení z autobusu či je na blížící se vozidlo upozornit předem. Komunikace mezi těmito vozy je schopná probíhat až 10x za vteřinu do vzdálenosti 366 metrů. Obě vozidla si také mezi sebou vzájemně předávají data o své rychlost a směru jízdy, což jednoznačně zlepšuje bezpečnost. Nasazení této technologie do vozidel Audi a Navistar v USA čeká pouze na konečné schválení od Federální komise pro komunikaci (FCC).
Automobilka Audi výhody technologie C-V2X prosazuje již několik let. Jejich první funkcí na této bázi byla u některých modelů z roku 2017 a 2018, vzájemná komunikace mezi vozidlem a semafory na některých křižovatkách v USA. Zde začaly být signály ze semaforu přenášeny do vozidel Audi, čímž tak mohl řidič ve vozidle vědět, za jak dlouho mu bude umožněno projet křižovatkou či jak dlouho bude ještě možný průjezd křižovatkou. Výhody této komunikace byly dále demonstrovány mezi vozidlem a stavebními stroji, cyklisty, motocyklisty či vozidly záchranné služby.