Autonomní vozidla se stávají stále více přítomnými na silnicích po celém světě, a s tím přichází také diskuse o jejich bezpečnosti a schopnosti reagovat na různé situace na silnici. O dopravních nehodách autonomních vozidel jsme na našem webu již psali, například o nehodě vozidla společnosti Uber, následkem které zemřela jedna osoba, nebo o první nehodě při které rovněž zemřel člověk, kvůli nesprávnému použití funkce automatizovaného řízení od společnosti Tesla a mnoho dalších.
Začátkem října se však stala další, poměrně kuriózní nehoda, protože v tomto případě autonomní vozidlo nebylo prapůvodní příčinou vzniku nebezpečné situace. Nehoda se stala 2. října zhruba o půl desáté večer mezi ulicemi Market a Fifth v San Franciscu. Autonomní vozidlo společnosti Cruise stálo na křižovatce vedle dalšího, běžného vozidla s řidičem za volantem. Jakmile semafor ukázal zelenou, čímž dal vozidlům signál k pokračování v jízdě v křižovatce se ještě pohybovala žena. Ta se dle vyjádření společnosti Cruise nepohybovala na přechodu pro chodce, nicméně tuto informaci policie zatím nevyvrátila, ani nepotvrdila.
Auto s řidičem na palubě do ženy narazilo a ta se skutálela z jeho boku do dráhy taxíku bez řidiče, který v daný okamžik nevezl žádné cestující, přejel ji, zastavil uvěznil ji tak pod vozidlem zadní nápravou a pneumatikou, která zastavila na noze zraněné ženě. Dle policie, řidič, který chodkyni srazil z místa nehody ujel a úřady po autě i řidiči pátrají.
V inkriminovanou dobu se v okolí incidentu nacházel poslíček Austin Tutone, který a zavolal záchranáře a do jejich příjezdu se snažil ženu uklidnit. Po příjezdu hasičů, zablokovali senzory vozu bez řidiče, aby upozornili řídicí centrum Cruise. Zástupci společnosti Cruise okamžitě vůz na dálku vypnuli a hasiči tak pomocí záchranných čelistí auto zvedli a žena byla převezena do sanfranciské všeobecné nemocnice s mnohočetnými traumatickými zraněními.
Ačkoliv se tedy nejedná o nehodu jejímž viníkem by tedy bylo bezvýhradně vozidlo bez řidiče, jedná se o „další“ vroubek, který přilévá olej do ohně již tak vášnivých diskusí. V srpnu, po dvou nehodách vozidel Cruise bez řidiče během jedné noci, kalifornský úřad pro motorová vozidla omezil provoz Cruise ve městě na polovinu, dokud nebude provedeno vyšetřování nedávných incidentů. Společnost souhlasila, že nebude provozovat více než 50 vozidel bez řidiče ve dne a 150 vozidel bez řidiče v noci. Kromě toho emeritní předsedkyně Sněmovny reprezentantů Nancy Pelosiová a republikán Kevin Mullin, D-San Mateo, minulý měsíc v dopise vyzvali Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu, aby shromáždil více údajů o autonomních vozidlech, přičemž uvedli "vážné" obavy o bezpečnost jejich fungování v "reálných situacích". Pelosiová a Mullin se domnívají, že Americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu by měl přijmout další opatření, která by pomohla učinit bezpečnostní závěry o autonomních vozidlech.