Lingo-2 je nový jízdní model od Wayve, který komentuje své jízdní kroky v reálném čase
22. 4. 2024
Wayve pokračuje na svoji práci v rámci interakce človek x stroj. Nově k tomuto tématu přispěla novým jazykovým modelem Lingo-2
Nová výzva EIT pro inovace v oblasti městské mobility
19. 4. 2024
EIT Urban Mobility představuje novou výzvu, která se zamřuje na městkou mobilitu, elektrifikaci dopravy včetně alternativních paliv a veřejnou dopravu.
Automobilka NIO integruje do svého infotainmentu technologii GPT
17. 4. 2024
Automobilka NIO nejen díky svému technickému vybavení proníká neustále ve větší míře na evropský automobilní trh. Nyní přišla s novinkou implementace technologie GPT do svého infotainmentu v rámci zkvalitnění komunikace řidiče s vozidlem.
Detroit se připojuje k městům s vlastní autonomní kyvadlovou dopravou
15. 4. 2024
Detroit v rámci projektu Connect v létě spustí autonomní kyvadlovou dopravu.
Autonomní řízení Hyundai Ioniq 5 úspěšně absolvovalo řidičské zkoušky
12. 4. 2024
Důkazem toho, že autonomní řízení může být minimálně tak stejně dobré jako lidský řidič a ještě lepší, může být právě to, že autonomní řízení úspěšně zvládne splnění zkoušky pro získání řidičského oprávnění, které by musel absolvovat lidský řidič. Ten způsob prezentazce své autonomní technolgie využila společnost Hyundai na svém modelu Ioniq 5.
Cruise se po stažení svých vozidel vrací na veřejné komunikace
10. 4. 2024
Cruise se po odstávce vrací zpět do provozu, ovšem jako klasické koncepční vozidlo s lidksým řidičem za volantem. Cruise tak musí získat zpět ztracenou důvěru a také znovu získat data z reálného silničního provozu.
Tesla 8. 8. 2024 představí své vlastní robotaxi
8. 4. 2024
Tesla by měla počátkem srpna 2024 představit své vlastní robotaxi. Tím by se jednalo o jejich první vozidlo, které skutečně bude schopné zastávat plné autonomní řízení a to na 4. úrovni.
Tesla nově nabízí svůj FSD jako měsíční zkušební verzi
5. 4. 2024
Tesla nově pro americký trh nabízí možnost zkušební verze systému Full Self Driving pro své vozy na jeden měsíc. Důležité je však podotknout, že stále užívaný názevFull Self Driving je velmi zavádějící, protože se stále jedná pouze o systém, který je schopný vykonávat autonomní funkce na přelomu mezi 2. – 3 úrovní autonomního řízení.
Spolupráce mezi Volkswagen a Mobileye se dále rozšiřuje
3. 4. 2024
Partnerství Volkswagenu s Mobileye podporuje vývoj a implementaci autonomních technologií s cílem přinést pokročilé funkce řízení do sériové výroby vozidel a posunout se směrem k plně autonomnímu řízení úrovní 4 a 5.
Scania a Plus spojují síly pro spuštění nového komerčního programu autonomního řízení
27. 3. 2024
Scania a Plus zahájili nové partnerství, které bude podporovat komerční testování samořiditelných nákladních vozidel a demonstrovat je v rámci provozu mezi přepravními uzly.